perjantai 24. toukokuuta 2013

Today was a good day


Hei rakkaat!

Mitäs kuuluu?
Mä tulin kertoon tästä päivästä supernopsasti, oli niin toiminnantäyteinen päivä ihan alusta loppuun! Mun piti tehä My Day -videopostauskin tästä päivästä, mut jotenkin olin vaan niin monta asiaa meneillään niin et se sit jäi johonkin. No, koitan tehdä sen vielä ens viikolla joku päivä :)

Aamulla koettiin ekat vauhdit ja vaaralliset tilanteet, kun kävelin siis reippaana kouluun, ja fiksuna valittin eri reitin mitä koulubussi yleensä kulkee kun aattelin vähän oikasta ja pääseväni nopeempaa. Lopputuloksena jouduin sahaamaan edes takasin kun en joko päässyt ylittämään tietä mistään tai kävelin umpikujaan. Hyvä meitsi. Pääsin kouluun kuitenkin ajoissa jollain ihmeen kaupalla!
Mulla oli lyhyt koulupäivä tiedossa, niin kun joka perjantai, mutta koska meillä oli koulussa vieraita Wallis islandilta (10 tuhannen asukkaan maa/saari, kooltaan 30km x 30km eli aika lailla just Hämeenkyrön kokonen, sijainniltaan just sen international date linen vasemmalla puolella), niin jäin sitten puol neljään asti koululle. Oi vitsit oli mahtava päivä, kuin huisia saada taas eksoottisia kavereita ympäri maailmaa, haha! :) Nekin puolestaan piti mua kauheen eksoottisena, ja halus ottaa paljon kuvia (jotka on ihan järkyttäviä silmiensiristyskuvia extrasuperkirkkaan auringon takia!). Nää ihmiset puhu siis ranskaa, ja koitin itekkin kovasti vääntää jotain ranskaa muistuttavaa mongerrusta suustani ulos ja saada ihan oikeeta keskustelua aikaan. Ihan hauskaahan se oli, vieläpä kun ne ei puhunut englantia melkein sanaakaan :D



Tää kitaraveijari oli niiiin sulonen..! :D






Koulun jälkeen mun oli taas tarkotus kävellä kotiin, mutta koska olin jo valmiiks jäänyt koululle, niin säästin aikaa ja köröttelin bussilla takasin. Kotona aloin saman tien alotella tän mun suomalaisen illallisen kokkailua, johon sain lopulta kulutettua 3 ja puoli tuntia. En osannut päättää lohen ja lihapullien välillä, niin tein sitten molempia kastikkeen, perunamuusin ja salaatin kanssa :D Samaten tein ekaa kertaa ite ruisleipää, voi taivas!  Tai no, ei se tietysti nyt sitä ihan oikeeta supisuomalaista ruisleipää ollut, mut ihan mukiinmenevää joka tapauksessa :D Jälkkäriks tein mustikkapiirakkaa, vähän jotain uutta korvapuustien tilalle, joita oon leiponut jo monesti. Tarkotus olis tehä vielä karjalanpiirakoita joku päivä, koska unohdin tehdä sen riisitsydeemitäytteen eilen valmiiks, niin en voinut tehdä niitä vielä tänään. Eniveis, koko perhe tykkäs kaikesta, varsinkin mustikkapiirakka oli jotain hirmu eksoottista ja hyvää kaikkien mielestä! :D






Nyt oon aika rättipoikki, huomenna onneks saa nukkua vähän pidempään. Huomiselle on taas tuhat ja yks asiaa muistettavana, mutta she'll be right!
Sitten taas asiasta perunaan, mulla on vaikka kuinka monta postausideaa mielessä, jotka haluisin vielä toteuttaa täältä Ausseista käsin jos vaan revittyä jostain aikaa. Mutta, olisko teillä vielä jotain ideoita, mitä ehdottomasti haluisitte mun tekevän tai kertovan täällä blogin puolella? :) Nyt saa vaikuttaa, haha!


PS. Istun olkkarissa yksin, ja olin että mikä ihmeen rahiseva ääni kuuluu jostain. Sit tajusin et Bonnie makaa pöydän alla ja kuorsaa! En tiä oonko se vaan mä, mut musta se on hauskaa kun koirat kuorsaa :D

8 kommenttia:

  1. Moi! Ensinnäkin kiitokset blogistasi, kirjotat niin ihanalla ihanalla tavalla, ilosesti ja mielenkiintosesti! :) Toivottavasti jatkat kirjottelua myös vaihtarivuoden jälkeen!

    Olis kiva kuulla lisää sellasista ihan arkipäiväsistä ja "tyhmistä" jutuista jotka tehdään tai on erilailla Ausseissa kuin Suomessa! Olis myös kiva, jos voisit kertoa vähän onko sun englannin kielen taito parantunut paljon vaihtarivuoden aikana :) Ja mikä on sellasta australialaista "normiruokaa", eli mitä siellä syödään yleisesti esim. aamupalalla! :D

    Ihania viimeisiä hetkiä Australiassa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos tuhannesti :) Mahtavaa kuulla! Oon kyllä miettinyt et jatkaisin! :)

      Ihan totta, en ookkaan ees tajunnut etten oo kirjotellut noista asioista vielä melkeimpä mitään! Hupsista, pitää korjata tilanne :D
      Kiitos vielä ideoista! :)

      Poista
  2. vaihtovuoden huippukohdat, mitä haluat vie kokee, noi tulee ny eka mielee:D mut aww sul on ihanat silmät ja oot tosi nätti!:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aw, kiitän kovasti! :) Oukkei, pistän korvan taakse!

      Poista
  3. kerro australialaisten pukeutumisesta ja hiustyylistä ja meikkausjutuista yms:)

    VastaaPoista
  4. sun blogia on niin kiva lukee! paras blogi kyllä mitä oon lukenu :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos mielettömän paljon! :) Jee, ihan parasta ja tsemppaavaa kuulla! :)

      Poista