lauantai 27. huhtikuuta 2013

Back to the past, vol.2


Hellou!
(English part is coming, love you guys )



Jatketaan siis tätä flashbackmaratonia siitä, mihin jäätin, eli viime heinäkuusta.
Heinäkuu ylipäätään tulee jäämään mun mieleen ehkä kaikkein tunteikkaampana (tän tulevan toukokuun lopun ja kesäkuun alun lisäks, todennäkösesti) ja kokemusrikkaimpana kuukautena koko vuoden aikana.
Viimeset yöt ennen mun lähtöö suju lattialla huonosti nukkuessa, ja päivät hirmusessa pakkauskiireessä. Heinäkuun alussa, tarkalleen ottaen kuudes päivä, koitti sitten se ikuisuuksia odotettu päivä, kun vihdoinkin jätin viimeset heipat Suomelle, ja otin ekan askeleen kohti suurta ja tuntematonta. Koko lentomatka meni ryytyessä, ja innostusta kasvatellessa, ja 9.7 saavuttiin perille Sydneyyn. Taas jälleen muistan sen päivän, ja ne kaikki riemunkiljumiset Cherin kanssa, kun eilisen! :D Alotin siis mun itse vaihtovuoden viiko mittasella preppauskurssilla Sydneyssä, joka on vieläkin jäänyt mun mieleen yhtenä parhaimmista viikoista koko mun vuoden aikana. Tässä siis vinkki mahdollisille tuleville vaihtareille: jos saatte tilaisuuden osallistua järjestönne valmennuskursseille / leireille / retkille, osallistukaa! :) Siellä saa mahtavia muistoja ja mahtavia kavereita muista vaihtareista ja oman järjestön poppoosta, ja mun omassa tapauksessa pääsin välttyyn siltä pahimmalta kulttuurishokilta, kun sain kujailla ekat päivät yhessä muiden vaihtareiden kanssa, joista kolme oli vieläpä meidän suomitytsyporukkaa. Sen viikon aikana pääsin myös jo surffaamaan ekaa kertaa, ja saman tien olin myyty sille touhulle, haha. Voi että, nyt kun luen näitä mun vanhoja postauksia valmennusleiriltä, hostperheen tapaamisesta ekaa kertaa ja muista alkuvuoden ajoista, tulee niin kova hinku päästä takasin sille ekalle viikolle! Oli Oopperataloo, Harbour Bridgen kiipeemistä, kenguruita ekaa kertaa livenä ja mitä kaikkee. Niin kun sanoin, se viikko todellakin oli yks tän vuoden kohokohdista :) 
Eniveis, koulukin alko heinäkuun lopussa, ja siinä oli varmaan jännittävin päivä mun elämässä tähän asti. Eka päivä koulussa. Huh. :D Jännitin niiiin paljon, mutta selvisin ehjin nahoin, haha! Nyt jälkeenpäin ihan naurattaa, kun muistelen sitä panikointia sinä aamuna :D Kirjottelin myös Australian erikoisuuksista, joita huomasin heti ekan viikon aikana, ja siinä muutaman viikon jälkeen pieni koti-ikäväkin iski ekaa kertaa, josta siitäkin sitten selvittiin kuitenkin kunnialla. 




Elokuu tuli, ja niin myös mun eka Outdoor Ed camp! Ihan hassua aatella nyt, kun meidän OES-luokka tuntuu kun isolta perheeltä, ja kaikki on jäätävän läheisiä, et ennen tota leiriä en oikeestaan tuntenut ketään meidän luokasta. Eniveis, mentiin siis Bogong-vuorelle "hiihtämään/laskettelemaan", ja pääsin kerrankin loistaan surkeitten hiihtotaitojeni kanssa! ;) Samoin pääsin kattomaan mun kavereiden Debiä, eli paikallisia vanhojentansseja. Olisimpa itekkin voinut osallistua! :) Pääsin tekemään parempaa tuttavuutta ekaa kertaa myös meidän tuvan, eli Vincentin, poppoon kanssa Year 11 retreatin merkeissä. Se ei kyllä vetänyt vertoja Year 12 retreatille, mut oli ihan kivat pari päivää silti! 
Elokuu oli siis suurimmaks osaks täynnä asettautumista ja uuden ihmettelemistäMelissä hengailuja ekoja kertoja ja Pavlovan ja korvapuustien kokkailua, ihmisiin tutustumista ja kavereiden saamista, hienoja kokemuksia, kuten Eureka Skydeck (jonka silti haluan nähdä vielä yöaikaan, ennen kotiinlähtöä!), sekä tulevan Central Australia -roadtripin intoilua. Enkä joutunut kärsimään kauempaa ilman Fazerin sinistäkään, kun sain ekan paketin kotoa! :p




Syyskuu kuuluu kans niihin kokemusrikkaimpiin kuukausiin, kun vietettiin meidän kolmen viikon roadtrip-loma perheen kesken. Ajeltiin yhteensä 7000 kilometriä, määränpäänä siis Central Australia! Kaikkien näiden postausten ja kuvien läpikäyminen saa mut taas tahtomaan takasin niin paljon! Alice Springs, Kings Canyon, ja sitten, ehkä mun ihan koko vuoden kaikken isoin kohokohta, Uluru. Koin myös ekaa kertaa +40 asteen lämpötilan, haha! Eikä tässäkään vielä kaikki, kun paluumatkalla pääsin vielä näkemään koalia livenä mun synttäreinä, piipahtamaan Adelaidessa, ruokkimaan vauvakenguruita, ja todistamaan 12 Apostolin olemassaoloa.
Näistä kolmesta viikosta oon ihan erityisen onnellinen, siitä siis, että pääsin kokemaan ne! :)




Tungetaan nyt lokakuu vielä tähän samaan syssyyn. Lokakuussa ei mun muistaakseni tapahtunut niin hirveesti, se oli siis arkisempi ja "normaalimpi" kuukausi, haha. Mentiin kesää kohti, säät alko lämpenemään ja avattiin grillikausi. Olin ihan sekasin ajankulun ja vuodenaikojen kanssa. Ei vaan tehnyt järkee että lokakuussa oli lämmintä ja odoteltiin kesää! Käytiin toisella OES-leirillä, tällä kertaa melomassa ja koskee laskemassa. Oon vieläkin katkera siitä, ettei mulla oo kuvia siltä reissulta! Teloin polveni juoksulenkillä. Käytiin tyttöporukalla ulkona syömässä oikeen laittautuneina. Koulussa vaihdettiin kesäkoulupukuun. Olin vihanen, kun Year 11 Formal peruttiin. Ja totta puhuakseni, oon kyllä vieläkin. Ni.


Ei mulla muuta tällä kertaa. Tässä on vielä puolet vuodesta kerrattavana, haha! Nyt kuitenkin hipsin nukkuun, kivaa viikonlopun jatkoo! :)

4 kommenttia:

  1. Mitä saadaan, kun risteytetään lammas ja kenguru?

    ????

    Vastaus: Villajumpperi

    Lienee hankala kääntää englanniksi, mutta hyvää Vappua sinne "Down Under"!

    - You know who -

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahahaha, good one ;)
      Kiitos, ja samoin sinne pallon toiselle puolelle! :-)

      Poista
  2. Vietetäänkö siellä vappua? Joka tapauksessa, hauskaa vappua!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei juuri vietetä! Tai no, meillä on vapaapäivä huomenna, mutta ei mitään sen kummallisempaa oo tiedossa kun että mennään Melbourneen shoppaileen. Ei siis simaa tai munkkeja :D
      Kiitos joka tapauksessa, ja samoin sinne! :)

      Poista