tiistai 13. marraskuuta 2012

BLOGIHAASTE

Hei rakkaat!

Tää operaatio "That's who I am" saa vielä vähän jatkoo Lauran antaman blogihaasteen kautta! :) (I will write the English part asap, I promise!)
Säännöt on siis seuraavat:



- Tell 11 random things about yourself
- Answer to the 11 things the person who tagged you made questions about
- Make 11 questions for the people you are going to tag
- Choose blogger under 200 readers and tag/challenge them
- Give them into through comments
- You cannot tag the person who challenged you! :-)



1. Oon mielestäni luonteeltani hyperpositiivinen persoona, joka rakastaa kaikkea mahdollista ja löytää kaikesta jotakin hyvää. Vaikka, totta kai mullakin on niitä mörökölli-känkkäränkkäpäiviä, kun mikään ei natsaa.

2. Innostun tajuttoman helposti ihan mitättömän pienistäkin asioista, samaten mut on (ihan liian) helppo saada yllytettyä tekemään tai saada uskomaan melkein mitä vaan..

3. Oon hirmunen sokerisuu ja syön iha liikaa herkkuja! Tykkään myös päästää mun taiteelliset lahjat valloilleen ja leipoo kaikenlaista hyvää, vaikka oonkin taitava polttamaan tai muuten pilaamaan kokkailut :D




4. Rakastan matkustelua, eri kulttuureita, eri kieliä ja uusia kokemuksia. Haluisin kiertää koko maailman ympäri ja käydä ihan jokasessa maassa :) Tähän mennessä oon käynyt ulkomailla 13 kertaa, yhteensä 12 eri maassa, jos oikein laskin!

5. Musiikki on ollut iät ja ajat iso osa mun elämää, enkä nyt tarkota pelkästään uusimpien jumputusten replayta 24/7. Soitin huilua 9 vuotta, kunnes "valmistuin" musiikkiopistosta. Sen jälkeen alotin lukion, eikä ollut enää tarpeeks aikaa reenaamiselle ja seuraavalle tasolle jatkamiselle. Nyt kuitenkin harmittaa, kun en jatkanut, ja aionkin alottaa taas käymään tunneilla, kun palaan takasin Suomeen! :) Musiikki on kans aina ollut mun lemppariaine koulussa (terkut mun huisille musaopelle! ♥)

6. Mulla on parhaista parhain paras ystävä, jonka kanssa ollaan ihan täysin prikulleen samalla aaltopituudella, jaetaan takuuvarmasti aivottomin huumorintaju ikinä, samaten kun samat kiinnostuksenkohteet ja mieltymykset melkein asiasta kun asiasta, ja joka tietää mun elämästä varmaan enemmän kun mä itse, jonka kanssa en oo viettänyt yhtä ainutta tylsää päivää ja jonka kanssa juhlitaan meidän viisvuotispäivää ens kesänä kun tuun takasin! ;)




7. Tää on kyllä random, mutta en oo ikinä käyttänyt itseruskettavaa, enkä kyllä tuu käyttämäänkään. Ite seison itseruskettavaa, solariumia ynnä muita vastaan, samoin kun hiustenpidennyksiä. Olishan se siistiä saada pidemmät hiukset ja ruskettuneempi iho, mut mun mielestä on paljon siistimpää saada ne aikaan ite! Lisäks se on kuvottavaa nähä ihan liian useesti oranssi-ihosia neitokaisia liikenteessä, kun sitä purkkia on tullut tyhjättyä vähän turhan ronskilla kädellä.


8. Rakastan tanssimista, joka on ollut mun harrastus yläasteesta. Täällä käyn tanssitunneilla mun hostsiskon kanssa, joka toimii samalla mun personal dance trainerina :p Tykkään kaikista tyyleistä baletista breikdanceen, mutta lempparit on ehottomasti street ja jazz!


9. Lämpö ja aurinko on kans parasta, voisin viettää tuntikausia vaan löhöömällä auringossa :-)






10. Selitän ja selostan yleensä paljon aiheesta kun aiheesta, niin kun joku on ehkä saattanut tänkin blogihaasteen vastauksista huomata haha!

11. Viimenen muttei vähäisin ja varmasti kaikkein randomein: tungin pienenä mun kaverin kanssa vessanpöntön niin täyteen pehmoleluja, että koko systeemi meni täysin tukkoon. Viisasta tässä ideassa oli se, että ne oli ainoostaan mun kaverin leluja ;)



Huh. En oo enää varma, kuinka moni uskaltaa jatkaa lukemista! Eniveis, täältä pesee Lauran kysymykset vastauksineen:


1. Kuinka paljon vietät aikaasi tietokoneen parissa?
Arkipäivisin ihan liian paljon, koska koulussa lähes kaikki mahollinen tehään koneella. Oi miksi, oi miksi, mä kun tykkään vanhoista kunnon vihkomuistiinpanoista niin paljon enemmän.. :( Oikeesti, 6+ tuntia koneella näpyttelyä päivässä on niin puuduttavaa! Okei, kyllä mä koulun jälkeenkin vietän mukavasti aikaa Facessa (tosin nykyään käytän melkein enemmän mun huikeeta puhelinta siihen, koska nettiliittymä!), Bloggerissa, Skypessä jne riippuen siitä, miten paljon on aikaa tapettavana, täällä vaihdossa se ei tosin oo kauheesti. Jonain päivinä enemmän, jonain vähemmän, joskus en ollenkaan. Viime päivinä ehkä turhan paljon!


2. Millasen puhelimen omistat?

Siinä paha missä mainitaan :D Tässä on mun iki-ihana Nokia. Mä kun innoissani suunnittelin ostavani iPhonen täältä, kun ajattelin niiden olevan halvempia. Eipäs ollutkaan, joten tällä mennään!




3. Mitä tykkäät tehdä talvella?
Ahh, talvi! Ykkösjuttu talvisin on ehottomasti meidän perheen feat. mun parhaan ystävän jokavuotiset reissut Lappiin :) Lumilautailu, meidän spontaanit kuningasideat ja koko viikko siellä on aina jotain niin parasta <3 Siinä yks juttu, jota varmasti tulee ikävä ens helmikuussa.




4. Mitä toivot joululahjaksi?

En yhtikäs mitään, rauhaa ja rakkautta vaan kaikille! Koko joulu tuntuu muutenkin ihan vieraalta käsitteeltä, mikä joulu, ei joulu voi olla keskellä kesää? Ja oli tosi outoa lähettää joulupaketti Suomeen lokakuussa.. Mutta niin, mulle joulussa on tärkeempää kaikki ne pienet ja ehkä vähän isommatkin asiat, jotka tekee joulun ja luo tunnelman aina vuodesta toiseen. Oma perhe, kynttilät, joulukirkko, superhyvät suomalaiset jouluruuat, Joulupukin kuumalinja (<3) ja kyllä, lumi. En tiedä, millanen joulu tänä vuonna tulee oleen, kun ykskään ton listan asioista ei tuu toteutuun. Tai no, korkeintaan kynttilät.. :D


5. Onko sinulla idolia, jos on, niin kuka ja miksi?
On, mun isoveli. Me ollaan tosi läheisiä mun veljen kanssa, mistä oon tajuttoman onnellinen! Mikko on aina ollut ja tulee aina olemaan mulle mun oma roolimalli ja superhero, joka pitää mun puolia asiassa kun asiassa ja tahtoo mulle aina pelkkää hyvää, on aina valmis kuuntelemaan ja auttamaan niin hyvin kun pystyy, käy mun purkkapussilla ja voittaa kaikki tappelut, mutta myös kärsii isoimmat rangaistukset hölmöilyistä kerrasta toiseen. Mikko on vaan kaikin puolin paras mahdollinen veli, mitä voisin ikinä koskaan edes kuvitella. Mikko on varustettu niin mahtavilla luonteenpiirteillä ja ominaisuuksilla, etten vaan voi muuta kun ihailla. :)




6. Mitä TV- ohjelmia seuraat, (jos seuraat)?
Nyt kun Big Brother loppu (oonko jo kertonut, et aussiversio oli NIIN miljoonasti parempi kun suomen!!), Glee on ainoo ohjelma jota seuraan. En oo ikinä ollut hirmu hyvä seuraamaan mitään sarjoja säännöllisesti, kun joka viikko/kerta unohdan tai en ehdi katsoa niitä jaksoja, ja sitten oon ihan pihalla mitä on tapahtunut. Ei, mulla ei ollut aikaa töllöttää Big Brotheria joka päivä, mutta se nyt ei juurikaan haitannut vaikka joskus missasin viikonkn putkeen, kun taas ajatus Salkkareiden jokapäiväsestä seuraamisesta on aina saanut mut irvistämään. Kerran yritin tosissani alkaa seuraamaan Salkkareita, tuloksena iso kiitos mutta ei kiitos.. :D Tässä pätkä BB:n finaalista, kun koko touhun voittaja, Benjamin, kosii sen poikaystävää yllätyksenä suorassa lähetyksessä koko Australian edessä! Laatu on vähän huono, mut oikeesti ei huh, huikein hetki minkä oon ikinä nähnyt televisiossa! :p


The most amazing moment I've ever seen on TV! I screamed like crazy when this happened :D


..ja vielä toinen lempparipätkä, tää on kanssa niin huikee, Oats A La Layla!



7. Millainen on koulumenestyksesi?
Valehtelisin jos väittäisin ettei se olis kiitettävä.. Oon mielettömän onnellinen siitä, että mulle on siunaantunut hyvät oppimislahjat ja ettei mun oo ikinä tarvinnut nähdä juurikaan vaivaa hyvien numeroiden eteen (lukuunottamatta pitkää matikkaa..), vaan oon päässyt koulun suhteen tosi helpolla :) Täälläkin koulu sujuu ihan mallikkaasti, sain juuri enkun puheesta A:n!

8. Mitä sinun luonteessasi on, mitä ei ole kellään muulla?

Jätin tän kohdan viimeseks, tarkotuksena saada aikaa miettiä. Oon miettinyt about pari päivää, mutta pää lyö silti tyhjää. En mä tiedä?! Nyt tuntuu hirveen persoonattomalta, eikö mussa tosiaan oo mitään mitä ei oo kenessäkään muussa? :( Tätä olis parempi kysyä joltakin muulta kun multa, mua hirvittää aina kun pitää hiukankin kehua itteensä tai asettaa ittensä jollekkin henkiselle jakkaralle. Tai no, tää kysymyshän ei sinänsä käskenyt sen asian olla positiivinen, mutta ei mulla tuu negatiivisiakaan sen paremmin mieleen.. :D

9. Onko sinulla koskaan ollut lemmikkiä, jos on, niin mikä?
Suomessa ei, koska mun äiti on allerginen, täällä mun hostperheellä on kaks aivan ihanaa koiraa, niin kun varmasti on käynyt selväksi aiemminkin! :D Kultanennoutaja Bonnie, ja sitten on Maxie, jonka rodusta mulla ei oo mitään hajua hahah.





10. Millaiset tulevaisuudensuunnitelmat sinulla on?
Kirjotin just vastauksen samankaltaseen kysymykseen yhen aiemman postauksen kommenteissa, oon nyt sen verran laiska että kopioin sen saman vastauksen tähän :D
Eli siis, mulla ei oo mitään hajua mitä haluisin tehä tulevaisuudessa! Mulla on pientä kiinnostusta muutamiin ammatteihin, niin kun psykologi tai asianajaja, mutta en oo vielä keksinyt sitä oikeeta. Tää vaihtovuosi on ollut mulle se suurin unelma ja tavote niin pitkään, etten oikeestaan oo miettinyt ollenkaan elämää tän vuoden jälkeen. Se on vähän ahdistavaa, ja siks oonkin ilonen kun tavallaan saan pitää "välivuoden" ja ekstra-aikaa miettiä. Toivoin, että tää vuosi vähän selkiyttäis kaikkee ja että saisin ees jonkinlaisen idean mun tulevaisuudensuunnitelmista, mutta eipä kuviot ainakaan vielä oo yhtään sen kirkkaampia kun ennen.. :D Tai no, se on käyny selväks että ulkomaille muutto houkuttelis hurjasti! Mutta en tiiä, toisaalta en halua suunnitella liikaa etukäteen vaan kattoo mitä tuleman pitää ja pitää kaikki tiet avoimina. Oon tosi huono päätöksentekijä isoissa ja tärkeissä asioissa, niin ehkä tää on vaan sitä että koitan keksiä tekosyitä päätöstenteon lykkäämiseks.. :D





11. Mikä on lempiruokasi?

Mä oon niin kaikkiruokanen, että yhtä lempiruokaa on vaikee valita! Yhtenä lempparina on kuitenkin kiinalainen :p Subwayt on kanssa superhyviä!






Sitten 11 kysymystä CherinelleJanicalleIdalle ja Essille! ;)




1. Suurin unelma?
2. Asia, jonka olisit valmis tekemään 1000 eurosta?
3. Millaisen perheen omistat?
4. Mitä kieliä osaat puhua?
5. 5 asiaa, jota rakastat?
6. Oudoin tapasi/rutiinisi/mieltymyksesi/addiktiosi?
7. Paras ja huonoin luonteenpiirteesi?
8. Celebrity crush?
9. Laatu vai määrä? Miksi?
10. Lempikaupunki?
11. Suurin pelko?


Tässäpä tää tällä kertaa, hyvää viikkoa kaikki! :)

3 kommenttia: