keskiviikko 7. marraskuuta 2012

4/11

Heii!

"Mulla ei oikeestaan oo sen kummempaa kerrottavaa, tuli vaan semmonen bloginkirjottelufiilis :) Olis tosin varmaan jotain tärkeempääkin toimitettavaa mutta oh well. Eilen lämpömittari näytti plus 30 astetta, tänään istun hytisten sisällä villasukat jalassa ja kuuntelen kun ulkona myrskyää täysillä. Ihana tää Australian kevätsäiden tasasuus  ♥ Jätin vesipalloharkatkin väliin, kun eihän tuolla myrskyssä pysty kukaan tervejärkinen ihminen uimaan, täällä kun ei uimahalleja kannateta vaan kaikki altaat on ulkona.. Enkä myöskään halua tehä itteeni yhtään enempää kipeeks, kun vaikuttaa nyt vihdoin siltä että tää tukkoisuus olis menossa pois! Tää ilta ei siis oo ollut niin tapahtumarikas, mutta kai sitä pitäis osata vähän rauhottuakkin välillä :D 



Maxie kävi parturissa, ja sille oli pistettävä villapaita päälle ettei raukalla olis ollut kylmä!


Eilen oli virallinen vapaapäivä Bendigo Cupin, eli siis ravikilpailujen, takia. Se on ihan mielettömän iso juttu täällä tarkkoine pukukoodeineen, koko tilaisuuteen ei oo asiaa ellei oo ykköset päällä! Olin ekaks menossa innoissani, mutta mun hostäiti sano ettei se tulis oleen $25 pääsylipun arvosta eikä siellä olis mitään tekemistä. No, mun olis syytä säästää rahaa joka tapauksessa, joten aattelin ettei se kai sitten oo pakollista mennä. En kadu yhtään, etten mennyt, koska Kim ja Kenza meni, viihty tunnin ja kerto myöhemmin, kuinka se oli isoin hukka rahoille koskaan :D Pelastettiin päivä kuitenkin pitämällä pool partyt ja barbie, kun hostäitin kaveri tuli lapsineen meille samaten kun Kim ja Kenza."





// Hups. Mihinköhän se bloginkirjottelufiilis katos, kun alotin tän viime viikon torstaina mutten koskaan päässyt loppuun asti? :D Nyt kun jatkan tätä, niin tästä tulee aika hyvällä todennäkösyydellä sekavin postaus ikinä koskaan. No mitä pienistä! Tänään mä oon viettänyt tasan 4 kuukautta Australian maankamaralla. 4 kuukautta, 7 jäljellä, mikä ihmeen monsteri tätä aikaa syö kaiken aikaa?! Ihan kummallista, kun tavallaan odotan niin innolla sitä päivää, kun nään taas oman perheen ja kaverit Suomessa, mut samalla pelkään mun lähtöpäivää enemmän kun mitään. Kalenteri näyttää sen verran ylibuukattuja viikkoja siihen asti, että tulee oleen helmikuu ennen kun huomaan mitään, ja sitten onkin enää pari hassua kuukautta aussielämää jäljellä. Ja kalenteri näyttää myös, että puolentoista viikon päästä alkaa koeviikko ja alle kuukauden päästä kesäloma! En tosin silti vieläkään voi täysin elää sen ajatuksen kans, että joulu tulee oleen keskellä kesälomaa ja että kesäloma on muutenkin joulu-tammikuu..! :D

Eniveis, siitä koeviikosta vielä. Se on melkein naurettavaa, kuinka paniikissa kaikki on siitä, koska mun mielestä yks ainoo koeviikko vuodessa ei oo paljookaan verrattuna Suomen viiteen, vielä kun tähän koeviikkoon ei sisälly koko vuoden asiat niin ku vois luulla kun on kerta vaan yks ainoo koeviikko, vaan pelkästään tän jakson jutut :D Systeemi koeviikolla on kans erilainen: kaikki istuu koulun liikkasalissa omalla nimikoidulla paikalla, salista ei saa poistua minuuttiakaan ennen kun kokeentekoaika loppuu ja MITÄÄN muuta ei saa olla mukana kun kirjottamisromppeet. Samaten meillä saattaa olla monta koetta samana päivänä ja useempi koe samasta aineesta. Mulla on 6 koetta ja 2 vapaapäivää, mun koeviikko tulee siis näyttään tältä:






Oon aika varma, että tää tulee oleen ainoo koeviikko ikinä koskaan, kun en jaksa stressata mistään, hahaha! En tiedä, mihin se pieni lukioperfektionisti on kadonnut mun sisältä, joka vielä viime vuonna ei ollut tyytyväinen ysiä alempiin arvosanoihin, mutta nyt oon todellakin ottanut aika lailla rennomman meiningin tähän koulunkäyntiin. Vaihtarina saa vaan sluibailtua ittensä ulos melkeimpä joka pälkähästä, että se aita tulee ylitettyä turhankin useesti sieltä, mistä se on matalin :D 



VT8 ;)

Näihin (erittäin sekalaisiin) kuviin, näihin tunnelmiin! Hyvät keskiviikot kaikille :)


PS. Päästin taas sisäisen huippukokkini valloilleen, kun leivoin cupcakeja mun hostäidin synttäreiks :p



Angry Birds-cupcakes :p



PPS. Tähän loppuun vielä kohteliaisuudet, jotka sain ihanalta hostveljeltäni yks päivä, kun huolissani puhuin mun enkun parantumisesta..


Me: "I'm worried that my English hasn't improved at all :("
Amy: "NOO, what are you talking about, you just can't notice it!"
Will: "Yeah, you used to be really bad but now you're awesome"
Hee, thanks! :--D

5 kommenttia:

  1. Miks tosta koesysteemistä tulee mieleen Harry Potter? Mutta onnea koeviikolle! :)))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahaha se ei kyllä oo ihme jos tulee, kun tuntuu että koko meidän koulu on pelkkää Harry Potteria niiden tupien (tai Housejen mitälie) ja kaikkien kanssa :D Ja voi kiitos! :)

      Poista
  2. Onko sulla jotain unelma-ammattia tai haluisitko tulevaisuudessa asua ulkomailla? :) Tsemppiä koeviikkoon! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hmm, tää on vaikee, mulla ei oo mitään hajua mitä haluisin tehä tulevaisuudessa! Mulla on pientä kiinnostusta muutamiin ammatteihin, niin kun psykologi tai asianajaja, mutta en oo vielä keksinyt sitä oikeeta :D Tää vaihtovuosi on ollut mulle se suurin unelma ja tavote niin pitkään, etten oikeestaan oo miettinyt ollenkaan elämää tän vuoden jälkeen. Se on vähän ahdistavaa, ja siks oonkin ilonen kun tavallaan saan pitää "välivuoden" ja ekstra-aikaa miettiä :) Toivoin, että tää vuosi vähän selkiyttäis kaikkee ja että saisin idean siitä unelma-ammatista, mutta eipä kuviot ainakaan vielä oo yhtään sen kirkkaampia kun ennen.. :D Tai no, se on käyny selväks et just ulkomaille muutto houkuttelis hurjasti! Mutta en tiiä, toisaalta en halua suunnitella liikaa etukäteen vaan kattoo mitä tuleman pitää ja pitää kaikki tiet avoimina :) Oon tosi huono päätöksentekijä isoissa ja tärkeissä asioissa, niin ehkä tää on vaan sitä että koitan keksiä tekosyitä sen päätöksen tekemisen lykkäämiselle.. :D Haha, tulipas tästä stoori!
      Kuitenkin, kiitos paljon sun kommentista ja tsempeistä! :)

      Poista
    2. Ja toivottavasti tää oli tyydyttävä vastaus sun kysymykseen! :p

      Poista