tiistai 17. heinäkuuta 2012

School school school

Hi there!

Tänään oli tosi kiva sää ja mun piti mennä kuvaileen, mutta sen sijaan vietettiinkin koulun jälkeen loppuilta Amyn kanssa shoppaillessa joten se siitä sitten! Pitää tällä kertaa tyytyä joihinkin random kuvatuksiin :)



Eilinen aamu oli yks jännimmistä koko mun elämässä tähän asti, ihan oikeesti! En oo koskaan ennen mennyt kesken kaiken uuteen kouluun ja vielä vieraskieliseen, kaikki jotka on tehnyt tän sai just äsken mun pisteet! :D Onneks koulussa kuitenkin huomasin, että kaikki jännitys oli turhaa. Olin pelännyt, että olisin ihan forever alone koko ajan, mutta ei todellakaan! En oo ollut oikeestaan hetkeekään yksin kumpanakaan päivänä ja oon tavannut järkyttävän määrän ihmisiä, joista vaan murto-osan nimet muistan. Kaikki on ollut tosi mukavia mulle, auttaneet jos oon ollut hukassa ja joka tunnilla on ollut joku jolle jutella :) En nyt siis tarkota että kaikki pyöris koko ajan mun ympärillä, kyllä siinä saa itekkin nähä vaivaa että tutustuu ihmisin :D En aina myöskään meinaa muistaa kenelle oon jo esitellyt itteni, kun oppilaat vaihtuu melkein kokonaan oikeestaan joka tunnilla. Ai miten niin iso koulu..? Eniveis, kaikki opettajatkin (paitsi ehkä yks poikkeus :D) on aivan mahtavia ja ystävällisiä ja rentoja, nää kaks päivää oon päässyt ihan tajuttoman helpolla ja uskon et tää sama meno jatkuu jonkin aikaa.. :p Esimerkiks mulla ei oo matikkaa lukkarissa ollenkaan, vaikka se on pakollinen aine, koska se olis mennyt päällekkäin musiikin tai toinen matikka valokuvauksen kanssa. How cool is that!





Ai ette malta oottaa et näette kuvan mun koulupuvusta? Koittakaa kestää vielä päivä tai pari, koska sain sen vasta nyt tänään illalla enkä oo vielä sovittanut sitä päälle tai ottanut kuvaa. Kuljettuani kaks päivää 1000 muun oppilaan joukossa tasan ainoona, jolla ei oo koulupukua, oon tällä hetkellä enemmän kun ilonen siitä! :D Kaikki muut tosin oli sitä mieltä koulussa, että olin onnekas kun sain pitää omia vaatteita.. En siis todellakaan hukkunut massaan tai sulautunut joukkoon koulussa vaikka yritinkin näyttää neutraalilta! Kaikki ihan tasan tarkkaan huomas kuka oli uus, vaikkakin mua luultiin moneen kertaan ranskalaiseks, haha :D Luulin myös, että pukukoodin lisäks meikkaaminen, hiustenlaitto jne olis tosi tarkkaan säädeltyä, mutta ei se oo täällä kyllä yhtään niin justiinsa!





Meidän päivät kulkee sitä rataa, että koulu alkaa yheksältä, jollon on housegroup eli kokoonnutaan oman ryhmän tai mikälie kanssa kuunteleen päivän tiedotteet etc, mutta käytännössä se on vaan kymmenen minuutin hengailuhetki. Sitten on kaks 45 minuutin oppituntia, joiden jälkeen on recess eli puolen tunnin tauko. Sitten on taas 45 minuutin ja 90 minuutin tunnit ja vartin yli yks on vihdoinkin lounastauko! Koulussa on kanttiini mistä voi ostaa jotain ruokaa, mutta periaatteessa kaikki tuo omat eväät. Mulla on ollut molempina päivinä sandwich, mandariini (meillä on oma mandariinipuu! <3) ja välipalasuklaapatukoita mukana :) Syömisen jälkeen on vielä kaks 45 minuutin tuntia (tai yks 90 minuutin tunti). Koulu loppuu joka päivä puoli neljältä, josta lähetään ihan täpötäydellä bussilla kotiin :D


Bats!



Mun koulu on pyörähtänyt käyntiin siis todellakin yllättävän hyvin! Eka päivä meni tosin lähes kokonaan säätäessä ja juostessa paikasta toiseen selvittämässä ties mitä probleemoja lukkarin ja koneen (sain koulusta siis kosketusnäytöllisen kannettavan käyttöön, se on aika coool!) ja koulupuvun ja kaiken kanssa, mutta tänään olin jopa ajoissa oikeessa paikassa ja ehdin osallistua joka tunnille :D Jollain tunneilla on vaikeempi pysyä mukana kun toisilla, koska jotkut opettajat puhuu niin nopeesti, ja pari kertaa oon ollut täysin ulapalla tilanteesta, mutta kaikki on ainakin toistaseks ollut tosi ymmärtäväisiä vaihtareita kohtaan :D Meitä on siis yhteensä neljä tyttöä, kaks saksalaista, italialainen ja mä. Mutta niin, opiskelen nyt tän loppuvuoden ajan näitä aineita:

1. Psychology. Psykologiaa siis, ei varmaan tarvi selittelyjä :D
2. Photography. Valokuvausta, jonka opettaja on mahtavin ikinä!
3. English. Tää on siis äidinkieltä, luetaan kirjoja ja käydään niitä läpi ja kirjotetaan juttuja jne.
4. Music Performance. Tätä on ollut vasta yks tunti eikä meillä ollut opettajaa, mutta ainakin meillä oli tosi hauskaa ihan keskenämmekin! :D
5. Business Management. Haha tää on ehkä randomein aine ikinä mun lukkarissa, en oikeen tiedä mitä teen tällä kurssilla.. :D
6. Outdoor & Environment Studies. Opiskellaan Australian ympäristöö ja luontoa ja tehään kaikenlaisia retkiä outbackiin, vuorille ja muuta semmosta!
7. Youth Leadership and Mission. Tää on yks uskonnon kursseista, en osaa vielä yhtään sanoo millanen kurssi on kyseessä kun en oo ollut yhelläkään tunnilla, mutta kerron myöhemmin! :)


Vaikuttaa ihan hyvältä, vai mitä? :) Yritän nyt todellakin ottaa sillä no worries-asenteella tän vuoden haha :D Mutta joo, kuolen pian tähän väsymykseen joten palaillaan, moimoi!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti