maanantai 23. huhtikuuta 2012

The great beginning


Kaikki hyvä alkaa aikanaan, niin myös mun bloggaajan ura! Ja pieni varotuksen sana heti tähän alkuun: tää stoori, tai oikeestaan nää kaikki tästä lähtien, tulee jatkumaan kohti ääretöntä ja ehkä vähän sen yli!

Olen siis Annamari, mutta täällä blogin ja oikeen elämän puolella koodailen useimmiten niinkin kekseliäällä salanimellä kuin Ansku. Tällä hetkellä olen 16-vuotias ja lukion ekalla luokalla. Asun Hämeenkyrössä vielä seuraavat kaks ja puoli kuukautta, joiden jälkeen osote tulee muuttumaan jonnekin päin Australiaa. Olen siis lähdössä heinäkuun kahdeksas päivä STS:n kautta vuodeksi vaihtoon Ausseihin, ja oon ihan hypersupermegamultiultrainnoissani! Ja koska oon varma että kuulumisia, kokemuksia ja muita juttuja tulee tän tulevan vuoden aikana olemaan paljon ja aikaa selittämiseen vähän, blogi taitaa olla paras vaihtoehto näiden turinoiden jakamiseen kaikkien tuttujen ja tuntemattomienkin kanssa :) Ootte siis kaikki hirmusen tervetulleita lukemaan ja kommentoimaan tätä blogia, toivottavasti tykkäätte!



Mun tilanne on aika tyypillinen siinä mielessä, että vaihtoon lähteminen on ollut mun suurin unelma ihan pienestä asti. Innostuin siitä ala-asteen ekalla kun meidän perheessä asusteli vaihtari, sveitsiläinen Sonja, ja silloin päätin itse mennä isona vuorostani Sonjan luokse Sveitsiin vaihtoon. Ajatus vaihtarivuodesta on siis elellyt omaa elämäänsä mun pään sisällä oikeestaan kaikkien näiden vuosien ajan ja on tavallaan ollut itsestään selvää senkin puolesta, että isä ja äiti on ollut tukena koko ajan ja säästänyt rahaa sitä varten, kovin halpaa touhua toi vaihtaruus kun ei ole! Siinä jossain vaiheessa haaveet kääntyi kuitenkin kaakkoon, Australian puolelle. Kiinnostuin pikkutyttönä ensimmäisenä varmaankin kenguruista, koalista ja muista sen mantereen söpöläisistä. Nykyään mua kiinnostaa Australiassa ihan kaikki sen kaukasimmasta historiasta koalien turkkien tiheyksiin! :D Australia on vaan niin erilainen ja kaukana Suomesta, eikä ihan joka perheloman kohteena. Kliseistä joo, mutta Australia on pienestä asti vain tuntunut juuri siltä oikealta, enkä oikeastaan osaa edes kuvitella meneväni muualle.




En silti todellakaan voinut olla varma mahdollisuuksistani päästä tekemään haaveista totta, koska vaihtaripaikkoja Australiaan on joka vuosi hullun vähän. Itse asiassa epäilin mun mahiksia ihan toden teolla :D Aloitin hakemisen kuitenkin sillä asenteella, että sinnehän mennään ja piste. Mun isoveli oli vuosi sitten vaihdossa Amerikassa, ja se on tietysti tuonut oman potkunsa tähän koko vaihtovillitykseen. Eniveis, Mikon järjestö oli YFU, joten itsekin hain ekana sen kautta. Paikkaa Ausseihin ei herunut, sen sijaan paikka Amerikkaan olisi ollut auki. Siinä vaiheessa epäilykset ja perhoset vatsanpohjassa tuplaantuivat, mutta eipä siinä muuta kun lisää hakemuksia menemään muille järjestöille.

Seuraavana vuorossa olikin STS:n haastattelu, ja kauhukseni sain tietää noin 5 sekuntia ennen sitä, että se tulisi olemaan englanniksi. Olisi ehkä kannattanut lukea kunnolla se pienellä painettukin :D Luulin sen menneen niin hatarasti, että en voinut muuta kuin nauraa itselleni ja alkaa miettiä uutta järjestöä. Siksipä enemmän kuin yllätyin ja meinasin revetä riemusta, kun parin viikon päästä STS:ltä tuli tieto, että mulle oli tiedossa paikka Australiasta. Sitä onnen ja kiljumisen määrää! Niin kun tuolla ylempänä jossain vinkkasin, mulla ei ole vielä harmainta hajua missä päin Ausseja tulen muutaman kuukauden päästä majailemaan. Sillä ei kyllä ole mulle mitään merkitystä koska jo pelkkä se, että ylipäänsä pääsen koko maahan, on jo niin hienoa että en osaa ollenkaan käsittää sitä! En voi olla muuta kuin superkiitollinen siitä ihan joka taholle :)




Huhhuh, mulla olis vielä niiiin paljon sanottavaa kaikesta alkuhälinästä! Ehkä taidan kuitenkin välttää tän postauksen enempää venymistä ja kaikkien teidän, jotka tänne asti joidenkin käsittämättömien supervoimien avulla ootte jaksaneet lukea, takapuolien suurempaa puutumista ja jatkaa selittämistä ens kerralla, joka tulee niin pian kun mahdollista :) Laittakaahan sillä välin ihmeessä kommentteja tulemaan vapaasti!


Nyt, hyvät illanjatkot ja kuuluilemisiin!

19 kommenttia:

  1. Ihanaa lukee sun blogia, pidä hauskaa ausseissa! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tosi kiva kuulla, hirmu tsemppaavia tämmöset kommentit! :)

      Poista
  2. Ihan mahtavaa että pääsit Ausseihin ja että tuut jakaan kokemuksias myös tänne, whiii ootan innolla!!! :))) Tää on vaan aina niin hienoa kun joku uskoo unelmiinsa ja menee vaan määrätietosesti niitä kohti vaikka tie oliskin vähän kivinen!:) Go Ansku!;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hihii, kiitos tuhannesti! :) Hieno juttu tietää, et on ihmisiä jotka jaksaa seurata ja olla tukena niin omakin lippu pysyy korkeella! :)

      Poista
  3. Jeee, ihana päästä lukeen näitä sun juttujas, tuntuu just siltä et oisit livenä selittämässä, niin omannäköistä tekstiä! Iksu <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, sehä on hyvä! :D Ja samat sanat kuules <3

      Poista
  4. Hei tää oli hyvä, blogiteksti jonka oikeasti jaksaa lukea loppuun on jokseenkin harvinaista näinä päivinä. Tässähän saa kohta olöa ylpeä! T. Mikko joka ei jaksa rekisteröityä tälläsiin kommentoidakseen tunnuksilla

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos veliseni, vaikka mitäpä sä et jaksais siskos puolesta ;) Paitsi rekisteröityä kommentoidakses tunnuksilla.

      Poista
  5. Ihan super hienosti oot kirjottanu!! Ikävä alkaa painaan ´jo nyt ku pelkästään luen tätä, mut ei hätiä mitiä seurailen tätä sun blogii nii kauan ku siel kenguruiden luona vierailet.

    Terv. rillipäinen ystäväsi täältä psykan luokasta ;)<33

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Turha tota ikävää vielä on miettiä, itketään sit vasta parin kuukauden päästä. :D Mutta kiitän! :)

      Poista
  6. SIISTII ANSKU :) nyt mun ei tarvi kysellä ihan joka sekunti mitä sulle tapahtuu vaik kyl mä varmaan kyselen siltiki.............. ei vaa en oikeesti.
    ja mä teen poikkeuksen ja en sano et mulle tulis ikävä sua ! koska öö ei tuu

    VastaaPoista
  7. Voi vitsi voisin sanoo muunmuas et oon HIEMA katkera! :D
    ja myös et tulee iha multihypersuperäääk kauhee ikävä, koska tiiän et oot viä kauempana ku tavallisesti.
    Mä oikeesti tuun Hämeenkyröön täs joskus yheks päiväks jotta nähään! :) ♥

    http://alwayslate-neverbusy.blogspot.com/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tiätkö mitä nainen, sä oikeesti tuut koska PAKKO nähä ennen kun lähen! ♥

      Poista
  8. Hyvä Ampsu!
    T: He-Who-Must-Not-Be-Named

    VastaaPoista
  9. Ihanaa lukea blogisi, odottelen innolla uutisia minnepäin Australiaan lähdet ja miten sulle siellä käy... Jos sulla on edes vähänkin niin huippu isäntäperhe kun mun toinen oli, niin ei mitään hätää :-) Tsemppiä Ami!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos tuhannesti Sonja! :) Ihanaa kuulla, tässähän menee ihan sanattomaks :D Ihan hullua ajatella, et nyt mä oon oikeesti se "iso tyttö" joka lähtee vaihtoon, mistä haaveilin sillon kun sä olit täällä! Miten aika voi mennä näin nopeesti, ihan kun se olis ollut vasta äsken!

      Poista
    2. Niinpä niin, mutta siitä on kesällä 10 (!!!!) vuotta kun lähdin vaihtoon... Tuntuu vain pikkasen vanhalta ;-) Mutta totta puhut, ei kyllä tunnu sille että siitä olisi niin kauan koska on vielä niin hienoja mustoja siitä ajasta. Toivottavasti sullakin on loistava vaihtarivuosi, mutta mä en kyllä epäile sitä :-) Haleja!

      Poista